دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۱:۱۸

حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه یوروپورت هلند

باشگاه خبری فراساحل: مجید ایزدخواه، مدیرعامل شرکت کارآفرینان توسعه پویا و مدیر نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران آیمکس از حضور پررنگ ایران در نمایشگاه یوروپورت هلند در مقایسه با دوره‌های گذشته خبر داد و گفت: امسال هم همچون دوره‌های گذشته ما در نمایشگاه یوروپورت هلند به عنوان نماینده کشور ایران حضور پیدا کردهایم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، مجید ایزدخواه شعار نمایشگاه امسال را «باهم، امروز و فردا» عنوان کرد و افزود: این چهارمین حضور ما در نمایشگاه یوروپورت است که امسال در کشور هلند برگزار شده است، ما در این نمایشگاه فضایی تحت عنوان پاویون ایران را ایجاد کرده و از شرکت‌های دریایی می خواهیم که در این پاویون حضور داشته و دستاوردهای خود را ارائه کنند و همچنین ارتباطات جدیدی را با شرکت‌های بین‌المللی برقرار کرده و برای انتقال دانش و فناوری طرح‌ریزی کنند.

وی نمایشگاه یوروپورت را فرصتی مناسب برای شرکت‌های ایرانی در جهت آشنایی با دستاوردهای شرکت‌های فعال بین‌المللی در حوزه صنایع دریایی و فراساحل خواند و اشاره کرد: این نمایشگاه امسال در حوزه‌های مختلف محیط زیستی و انرژی‌های پاک دستاوردهای بسیاری داشته است که در افتتاحیه از آن‌ها یاد شده است. مدیرعامل شرکت کارآفرینان توسعه پویا دستاوردهایی در زمینه لایروبی را از این جمله نام برد و گفت: انجمن صدا (seda) که انجمن لایروبی هلند است، دستاوردهای تازه خود در زمینه لایروبی و فناوری‌های جدید شرکت‌های هلندی در این زمینه را در کارگاه‌های مختلف معرفی کرده و علاوه بر آن فضایی را نیز جهت ارتباط با شرکت‌هایی که علاقمند به یادگیری و توسعه در بخش لایروبی هستند، ایجاد کرده بود. ایزدخواه افزود: این نمایشگاه چهارروزه امسال از دوم تا پنجم نوامبر در کشور هلند برپا شده است و بیش از یک هزار و 100 شرکت از سرتاسر جهان در آن حضور یافته‌اند و حدود 80 هزار بازدیدکننده نیز به این جا آمده‌اند. همچنین به منظور تعامل بیشتر پاویون‌های مختلفی از کشورهای هلند، فرانسه، دانمارک، اوکراین، اسپانیا، یونان و ایران درآن ایجاد شده است که شرکت‌های فعال در حوزه دریایی را در خود جای داده است.

وی درباره ارزیابی خود از حضور کشورمان در نمایشگاه امسال یوروپورت گفت: خوشبختانه حضور ایران در نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره‌های قبل پررنگ تر بوده است و کشورهای اروپایی نیز پتانسیل بسیار زیادی در کشورمان دیده و علاقمند به مشارکت و کار با شرکت‌های ایرانی هستند. مدیر نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران آیمکس افزود: با توجه به حرکت کشورهای اروپایی به سمت انرژی‌های نو و برنامه ریزی برای حذف نفت و گاز از چرخه سوخت این کشورها، تمایل بیشتری در این شرکت‌ها برای حرکت به سمت بازارهای جدید در خاورمیانه و ایران وجود دارد و با توجه به این که کشورمان ثروتمند بوده و پتانسیل خوبی نیز برای کار در این حوزه دارد، این شرکت‌ها امیدوارند هر چه زودتر تحریم‌ها برداشته شده و بتوانند از فضای کار در ایران استفاده کنند. ایزدخواه با تاکید بر این که ما به عنوان نماینده کشورمان در این نمایشگاه تلاش می کنیم با توجه به سوابق چندین ساله خود در این حوزه، ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی در حوزه دریایی را ایجاد کنیم، اشاره کرد: خوشبختانه نمایشگاه امسال برای ما نیز بسیار پربار بوده است و در این فرصت چند روزه، توانستیم بین دو شیب یارد از ایران و یک شیپ یارد چک و یک شیپ یارد روسی کانکشن ایجاد کنیم و همچنین بین دو شرکت تولیدکننده کابل دریایی در اسپانیا و یونان با تولیدکننده‌های کابل دریایی ایرانی در زمینه منابع سرشار مس ایران نیز این ارتباط برقرار شد.

وی حواشی این نمایشگاه در حوزه بیزینس را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های مختلفی در همه حوزه‌ها در نمایشگاه امسال ایجاد شده است و علاوه بر آن بحث انجمن‌های علمی این جا داغ است؛ امسال همچنین اتفاقی که افتاد این بود که به دستاوردهای جوانان در این حوزه پرداختند و دانشجویان دانشگاه دلف که بیس آن دریانوردی است، چند پروژه بزرگ خود را پرزنت و رونمایی کردند و حتی چند پروژه دانش آموزی نیز در نمایشگاه امسال معرفی شد و از صنایع بزرگ خواستند که از این پروژه‌ها استقبال کنند. ایزدخواه با اشاره به برنامه ریزی کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری روی نسل‌های آینده برای ترغیب جوانان جهت گام برداشتن در حوزه‌های مختلف علمی گفت: در چنین نمایش بزرگی فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد تا با این دستاوردها آشنا شده و از این فرصت بزرگ عملی بهره مند شوند.

پاویون دریایی ایران در نمایشگاه یوروپورت 2021  امسال پس از گذشت دوسال مجددا با مهار پاندمی کرونا برگزار شد؛ جمهوری اسلامی ایران نیز همچون سال‌های گذشته به برپایی پاویون دریایی ایران توسط مجید ایزدخواه، مدیرعامل شرکت کارآفرینان توسعه پویا و مدیر نمایشگاه بین المللی دریایی برند IRANIMEX اقدام نمود. این نمایشگاه امسال در ۸سالن و با بیش از ۱۱۰۰شرکت از سراسر دنیا برگزار خواهد شد. این نمایشگاه بمدت ۴روز و با حضور پاویونهای دریایی از فرانسه، هلند، ایتالیا، دانمارک، اسپانیا و انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی هر ۲سال یکبار و در شهر روتردام و در کنار بندر روتردام اروپا برگزار خواهد گردید. نمایشگاه یوروپورت فضایی برای تعامل بین شرکت‌های فعال در حوزه صنایع دریایی، دریانوردی و کشتی سازی و حمل و نقل دریایی بوجود آورده تا فرصتی برای همکاری‌های پیش رو در آینده برای فعالیت‌های مستمر این شرکت‌ها ایجاد کند.

امسال چهلمین دوره نمایشگاه یوروپورت در حال برگزاری می باشد. که این رویداد باعث شده حدود هشتادسال متخصصین و فعالان دریایی جهان را گردهم آورد.در اولین روز افتتاحیه این نمایشگاه پاویلیون جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکتهای دریایی و مهندسی ایرانی که در زمینه (سیستم‌های تهویه مطبوع) (نفت، گاز، پتروشیمی و کشتیرانی وحمل و نقل دریایی فعالیت دارند) آغاز بکار کرد. نمایشگاه یوروپورت به لحاظ وسعت برگزاری در سطح جهان بزرگترین نمایشگاه دریایی در هلند محسوب میشود که از تمام زمینه‌های صنعت کشتی سازی و ساحلی و فراساحلی و حمل و نقل دریایی و دیگر حوزه‌های دریایی آخرین دستاوردها ی خود را به نمایش می گذارند؛ این نمایشگاه توسط شرکت ahoy rotterdam در منطقه روتردام هلند برگزار میشود؛ غرفه جمهوری اسلامی ایران با عنوان پاویون دریایی ایران در سالن ۵ این نمایشگاه قرار دارد. از جمله شرکت‌های حاضر در پاویون جمهوری اسلامی میتوان به شرکتهای شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون دریایی ایران شامل KTP group، آرمانیک صنعت، توسعه صادرات سیراف غرب، توسعه تجارت سیراف غرب، کلوپ انرژی ایران، تیتان صنعت دریا، سازمان بنادر و دبیرخانه مناطق آزاد اشاره کرد.



  کد خبر : 6371
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :